Clipul în sine este o demostrație a puterii imaginii asupra percepției estetice. Iar mesajul susține această forță în imagini, dar rămâne

subordonat vizualului.

O primă nedumerire este că mesajul nu e în română. Este concentrat în 3 cuvinte, care nu sunt traduse, de dragul expresivității lor în engleză. Recunosc, nu cred că în română ar suna la fel de natural, „Seducția nu se termină niciodată” – ar fi prea ușor pusă sub semnul întrebării. Totuși, impresia de firesc este întrucâtva compromisă de folosirea versiunii în engleză a mesajului. Pe de altă parte, ceea ce reușesc să inducă cele 3 cuvinte, este o imagine susprinsă de departe, prin însăși termenii dintr-un limbaj de mai departe. La distanță de cuvintele românești, Seduction – Never – Ends sunt cuvinte care „îndrăznesc” să se apropie de sistemul de apreciere al publicului român numai atât cât este posibil.

Și atât cât este posibil, este și suficient pentru a crea un impact. Imaginile sunt cele care încep povestea, și perspectiva finală este schițată din cuvinte – tot într-o imagine. Într-una memorabilă.

Mai dificilă este de înțeles secvența despre detalii tehnice, care se interpune între secvențele de început și mesajul de final. La ele nu prea reușești să fii atent. Probabil au menirea de a consolida încrederea în această marcă. Însă specificațiile tehnice pot fi ușor puse sub semnul îndoielii, legat de funcționalitatea, durabilitatea și fiabilitatea lor. O alegere riscantă, să oferi detalii de acest fel, fără a le lega semantic, în vreun fel, de ideea de seducție.
Căci, fără îndoială, tehnic și seducător nu merg mână în mână. Provocarea lansată de Renault este că ar putea totuși să o facă, pentru că… a fi seducător în ipostaze unice ca cea din prezentare, trebuie ca mașina să funcționeze perfect, tehnic vorbind. Prin intermediul unui design și al unei funcționalități optime, seducția se transferă din planul ei natural în planul mașinii pe care o conduci. Personifică și dă viață, și provoacă atracție față de noul Renault Clio.

Sunt două planuri interschimbabile, care construiesc eficiența mesajului. Seduction never ends – ni se face o promisiune de lungă durată, preluată din clipe de scurtă durată. Ceea ce aduce nou acest model este tocmai promisiunea pe termen lung, infinit.

Iar seducția este sugerată printr-un efect circular, prin perfecțiunea cercului pe care îl urmezi tocmai pentru că e un infinit perfect.